Gtax Logo

Revisie

Bij een versleten motor en/of versnellingsbak kan naast vervanging in veel gevallen ook worden gekozen voor een (deel)revisie. Niet alleen is dit vaak goedkoper dan een nieuwe motor of versnellingsbak, ook wordt de originaliteit van de auto behouden doordat de auto 'matching-numbers' blijft. Dit wil zeggen dat de auto nog bestaat uit dezelfde motor, bak en carrosserie als toen hij de fabriek verliet. 

Versnellingsbakken

Ook voor reparatie en (deel)revisie voor de versnellingsbak van uw lucht- of watergekoelde Porsche bent u bij ons aan het juiste adres.

Bij (deel)revisie nemen wij de versnellingsbak volledig uit elkaar. Hierbij worden alle delen op slijtage gecontroleerd en zo nodig vervangen, zodat alles weer binnen de fabriekstoleranties valt. 

Tevens kunnen wij ook de reparatie van de Porsche PDK versnellingsbak voor u uitvoeren



 

PDK, Porsche Doppelkupplungsgetriebe

De PDK-versnellingsbak kwam in 2008 op de markt met de introductie van de 997 Mk2. Hiermee werd de inmiddels verouderde Tiptronic opgevolgd die al in 1989 zijn intrede deed in de Porsche 964. De PDK bevat, zoals zijn naam al doet vermoeden, twee (natte) koppelingen. In tegenstelling tot een normale versnellingsbak, zijn de verzetten verdeeld over niet één maar twee assen met beide hun eigen koppeling. Tijdens het rijden is er altijd een van de twee koppelingen ingeschakeld, waardoor de aandrijving over respectievelijk een van de twee assen geschiedt Tijdens het rijden staat de volgende versnelling al voorgeselecteerd op de as die op dat moment geen aandrijving verzorgt. Als de versnellingsbak vervolgens een signaal krijgt tot schakelen hoeft er enkel nog van koppeling gewisseld te worden, wat zorgt voor extreme korte schakeltijden en zo min mogelijk onderbreking van de aandrijving. Schakelen kan volledig automatisch of manueel doormiddel van schakelknoppen of schakelflippers op het stuurwiel. Het optioneel leverbare 'Sports-Chrono Paket' voegt aan de PDK Launch control toe, waarmee het accelereren aanzienlijk sneller verloopt.

Feit: al in 1984 Experimenteerde Porsche in de 956 Le Mans auto met een versnellingsbak met dubbele koppeling. 

Revisie motoren

Bij de revisie van Porsche-motoren komt een hoop specialistische kennis kijken.
Kijk bijvoorbeeld naar de Porsche 911. Met zijn (luchtgekoelde) boxermotor achter de achteras, wijkt zijn techniek nogal af van die in de gemiddelde auto. Uiteraard reviseren wij niet alleen luchtgekoelde, maar ook watergekoelde motoren.
Door jarenlange ervaring bij de Porsche-dealer en de bijbehorende opleidingen te hebben afgerond, hebben wij deze kennis vanzelfsprekend in huis. 
De volledige revisie wordt in eigen beheer uitgevoerd, binnen de muren van ons eigen bedrijfspand in Wijchen, bij Nijmegen. 
Hier beschikken wij over speciale gereedschappen die nodig zijn om te kunnen werken aan uw kostbare bezit.
Of het nu over een volledige revisie gaat of over een deelrevisie, vooraf vindt er altijd overleg plaats met de klant. Hierdoor vinden wij altijd de best passende, persoonlijke oplossing.